Stránky

Když rodiče v klidu pijí kafe a děti si hrají

Zní vám tyhle věty jako název nějakého sci-fi románu? Nedivím se. Když jsou v místnosti děti, rodiče o klidu většinou jen sní. Britská designérka Amy Whitworth ovšem sen proměnila v realitu návrhem konferenčního stolku Qubis, který zároveň funguje jako dokonalý domeček pro panenky.

Rodiče tak sedí na gauči, povídají si, srkají kávu nebo čaj a děti si hrají. Malí i velcí jsou v tu chvíli ve svém světě a všichni jsou spokojení. Aby to nevypadalo, že mluvím jen o rodičích holčiček - domek lze díky barevným panelům z plexiskla a dřevěnému nábytku sestavovat na míru, což je dost technická, tedy klučičí záležitost Obecně to ale myslím lze shrnout tak, že hra na architekty a interiérové designéry je unisexovou zálibou bez ohledu na věk:)

 Stolek lze koupit v e-shopu uměleckého centra Southbank Centre v Londýně za 400 liber (lehce přes 12.000 korun). Já ho strašně chci. Moje v Londýně žijící starší sestra by mi ho prozatím mohla okouknout a pak nám ho s Domi v létě přivézt k narozkám (obě slavíme v červnu:) No, ale to už jsme zase u toho snění. Pokud ho chci, budu si ho muset obstarat a hlavně zaplatit sama:)
Jediné co bych vytkla, jsou ostré rohy - vzhledem k účelu bych je trochu zaoblila.), thedesignforum.wordpress.com

A když je řeč o snech, samotná designérka si vytvořením stolku jeden splnila. Návrh totiž vyhrál v soutěži mladých designérů Boost a jeho realizaci zajistilo právě Southbank Centre. Amy tak podle svých slov díky soutěži získala sebedůveru, že její návrhy stojí za to realizovat. No, já vymyslet takhle úžasnou věc, tak o své genialitě vůbec nepochybuju:))

U každého povedeného návrhu lačním po zdroji inspirace. V případě Qubis asi není překvapivé, že za vším stála dcera, kterou maminka chtěla potěšit domem pro panenky. Nabídka v hračkářství Amy ale neuspokojovala a tak začala přemýšlet, že navrhne vlastní. Zároveň chtěla, aby si dcerka mohla hrát i v obýváku a geniální koncept byl na světě.

Díky barevným plexisklům lze domeček různě přetvářet, thedesignforum.wordpress.com
Nábytek lze zakoupit samostatně v e-shopu. Jednotlivé části se spojují magnety a umožňují tak vytvářet různorodé varianty, confessionsofadesigngeek.com
A když jsou děti z dohledu, domeček se promění v elegantní konferenční stolek pro dospělé.)

8 komentářů

  1. Chci ten domeček!!! :))) Budu si v klidu pít kafe a budu si hrát....a budu nejhodnější! :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak teď už ho musíš jen "vydyndat" u rodičů nebo přítele.)

      Vymazat
  2. Moje mladší sestra zase lítá do Londýna pravidelně na nákupy ... leč s batohem ... ale já ten stolek taky chciiiiiii!!!
    A vidím v něm nejen domeček, ale i velkokapacitní garáže ... :o)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já bych taky lítala do Londýna na designové nákupy, ale na to batoh nestačí:) Garáže mě jako matku holčičky vůbec nenapadly, ale pravda, to by šlo skvěle:)

      Vymazat
  3. Mě pobavil už jen ten název :-) Ale kousky jsou to krásné.

    OdpovědětVymazat

Těším se vaše názory, postřehy a připomínky, které mě motivují psát dál:)