Stránky

Mapy, které ukážou cestu k designu.

Narodila jsem se do rodiny, která je posedlá dějepisem a zeměpisem. Můj děda historii vystudoval na Karlově Univerzitě, moje starší sestra dokonce rovnou na slavné Cambridge. Dějepis miluje i máma, která se navíc závodně věnovala orientačnímu běhu. Já si sotva vzpomenu, co jsem dělala včera, natož abych věděla, co se dělo přes sto lety. Orientační smysl pak postrádám úplně. A k tomu všemu se nevyznám ani v mapách. O to víc se mi ale líbí. Vizuálně. Možná je to tím, že jsem v obklopení map vyrostla. Jednu velkou přes celou zeď jsme měli v kuchyni. Menší byly v obýváku, ložnici a dokonce i na záchodě. Tam mapu měla i babička. Takovou tu plastickou, kde byly vyznačené hory. V pokojíčku jsem měla globus. Svítící. Ten teď používá moje mladší sestra a já tak vzhledem k aktuálnímu zařizování svého pracovního koutku v ložnici hledám nový. Vlastně jsem už našla. Líbí se mi moc, cena už míň.


Globus Expression od společnosti Atmosphere se u nás prodává za 2400 Kč. Na to, že ani nesvítí mi to přijde docela dost ... ale líbí se mi moc.)
Když mi bylo asi deset, stvořila jsem si v hlavě šaty, které by byly potištěné mapami. Když jsem byla o něco starší, zjistila jsem, že už mě tak trochu někdo předběhl.) Takových šatů je spousta, ale je pravda, že ty moje vysněné dlouhé z hedvábí, kde jsou kontinenty vanilkově žluté a sladce růžové jsem ještě neviděla. Moc se mi ale líbí krátké šatičky s mapou newyorkského metra od Massima Vignelliho:


A metro ještě jednou. Tentokrát na náramku. Nejvíc se mi líbí vyrytá verze metra v Brooklynu, ale barevný varianty taky nejsou špatný. A fajn je i cena 700 korun.
Brooklynské metro v ocelovém provedení

London Tube

Berlin Route Map

14 komentářů

  1. To metro v Brooklynu je super :-). Jana

    OdpovědětVymazat
  2. Přítel je posedlý triky s obrázky metra ve světě. Ne turistické kousky, ale ty vychytanější, kvalitnější. Začalo to, když objevil v běžné nabídce Bennetonu triko s tokijskou podzemkou :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. U mě taky některý mánie začínají podobně, jedním atypickým kouskem:) To tričko musí vypadat skvěle, má ho pořád?:)

      Vymazat
    2. Má, ale bohužel nenosí, trochu z něj vyrostl, mírně řečeno ;)

      Vymazat
    3. Aháá.) Tak mu ho aspoň můžeš občas ukradnout.)

      Vymazat
  3. to by mě nenapadlo kam všude se dá dát mapa! :D já měla taky ten svítící,vydržela jsem na něj koukat hodiny a hledat co nejmenší ostrůvky :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. :) Dobrá zábavička, zkusím to navrhnout Domi.)

      Vymazat
  4. http://www.ohfransson.com/oh_fransson/2012/03/tokyo-subway-map-quilt-and-new-pattern.html pro šikovné čtenářky zubajda01

    OdpovědětVymazat
  5. Přiznám se, že mám radši globus, který barevně objevuje povrch naší planety. I když tenhle je fešák! U nás doma visí mapa světa v pokojíčku a jsem docela překvapená, že už hoši poznají některé vlajky a hlavně strašně rádi ukazují, kde je Madagaskar. Metro-šaty mě uchvátily! No a ještě si povzdechnu nad tím, že jsi ze tří sester - to by mě moc zajímalo jaké to je?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Reny, je to super:) Ale nemám bratra, tak nemůžu srovnávat:) Každopádně jsme si navzájem předaly ty nejdůležitější holčičí informace:)

      Vymazat
  6. Ty saty jsou uzasny! Propadala bych v nich ale melancholii. New York miluju a B-h vi, kdy se tam zase podivam...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. A jaký to tam bylo?? Povídej, přeháněj = napiš na blog.)

      Vymazat

Těším se vaše názory, postřehy a připomínky, které mě motivují psát dál:)