Stránky

CO, JAK, PROČ s Jitkou a Filipem z Youngprimitive

Žijí a tvoří v Brně. Mají rádi jeden druhého i svou práci, které se věnují společně. Od roku 2006 budují módní značku Youngprimitive. Jitka pro ni navrhuje oblečení, a Filip zase grafické motivy, kterými je potištěno. Jsou milí a vtipní. A taky hezcí. Koukněte:)

Jitka a Filip Urbanovi zachyceni na nedělní procházce letos 1. září. Loni se v tenhle den brali. 

Značka Youngprimitive je známá hlavně svými tričky s potiskem. Její portfolio ale tvoří taky šaty, mikiny nebo legíny. Já jsem se zamilovala do jejich nebeských, v nabídce jich ale mají mnohem víc

Legíny Ludwig

Co nevidět bude odhalena podzimní a zimní kolekce. Těšit se můžete na nové tuniky, mikiny, polotrička a prý taky i kalhoty. Aby vám to neuniklo, sledujte Youngprimitive na Facebooku, odkud jsem si nenápadně půjčila ochutnávku některých potisků.)

Zdá se, že podzim u Youngprimitive bude hodně art.)

Značka je aktivní taky na Pinterestu, kde kromě jejích kolekcí najdete také inspiraci ze světa architektury, designu i hudby. Zábavný je i samotný board Inspiration, kde má Youngprimitive spoustu zajímavých věcí. Já jsem z nich vybrala heslo (nejen) pro dnešní den:)

Pinterest

A teď už si pojďte přečíst, jak značka přišla ke svému názvu, jak se od potištěných triček pro pány a kluky dostala i k dámské kolekci, a další zákulisní informace. Jen pro vás.) Na blogu Můj dům, můj squat.)

CO rozhodlo o tom, že Youngprimitive rozšířílo nabídku triček taky o další kousky oblečení?


Jitka: Byl to jakýsi přirozený vývoj, kdy nám přestaly stačit klasická pánská trika. Jelikož jsem Filipa poznala v době, kdy už si na trika tisknul, když byl ještě na škole, a cítila z jeho strany, že by tvorbu rád posunul, ale moc nevěděl, jak na to. Já v tu dobu dokončila studium na oděvní průmyslovce a moc nevěděla kam se vydat, řekla jsem si proč ne a začala se YP věnovat naplno. Přestaly mi stačit klasické střihy, začala jsem si více všímat detailů, dávala důraz na materiál. 

A s tím, jak jsme začali objevovat poslední přeživší české textilní firmy, nové technologie tisku, tím se nám začínaly otevírat další možnosti - viz třeba legíny, z nich máme fakt radost. V sítotisku jsme vždy omezení na určitý počet barev, zatímco tady si můžeme vymyslet úplně vše, například je libo legíny s fotkou z našeho podzimního výletu do Beskyd? Není problém:) Zkrátka každá technologie se hodí na něco jiného, sítotisku zůstaneme asi věrní pořád, protože je to stále náš hlavní produkt, to co zákaznící nejvíce znají, na druhou stranu ale rádi právě objevujeme nové a občas si i vyšlápneme nějakou tu slepou uličku:) Ale o tom to je.


JAK vznikl tenhle název značky?

Filip: To jsem jednou takhle na civilce v Psychiatrické léčebně v Kroměříži, kde bylo mou celodenní náplní měnění pásek v jehličkových tiskárnách, objevil internet. Byl to rok 1999 - takže minulý tisíciletí:) A založil si blog. Nejdříve se jmenoval ART2000 ale po roce 2000 už byla doména jaksi neaktuální:) V tu dobu jsem experimentoval s photoshopem a trávou a tak vznikl youngprimitive:)

PROČ Youngprimitive zatím nemá vlastní kamenný showroom?

Oba.): Dlouho jsme žili s celým naším "bleším cirkusem" v 1+kk, před rokem se nám ale naskytl prostor, kde máme dílnu a tisk pod jednou střechou, tak jsem toho prostě museli využít. Není to moc ideální místo pro showroom, ale kdo se chce stavit, cestu si k nám vždy najde. Máme tam celý sklad a poskytujeme tam možnost osobního odběru balíčků. 

Jinak co se týče vlastního obchodu, do toho se ani nechystáme. Zákazníci u nás v eshopu mají veškerý komfort co se týče výměny, velikostních tabulek pro snadnější určení velikosti nebo vrácení, takže se nemusejí bát. Zdá se nám to jako zbytečný náklad navíc. Dáváme pravidelně práci dvěma šikovným švadlenkám a to nám přijde jako smysluplnější investice než třeba nájem poloprázdného showroomu ... 

A co si budeme povídat, Brno není Praha, takže se soustředíme více na prodej po internetu. Pravidelně se snažíme jezdit na prodejní akce - moc nás mrzí, že třeba skončil Code:Mode, kde mají zákazníci možnost nás potkávat naživo, vyzkoušet a osahat si věci a třeba s náma i pokecat, seznámit se. Jednou za čas je fajn poznat tváří v tvář naše zákazníky, lidi co YP znají a kupují, slyšet jejich názor.

5 komentářů

  1. Jsou krásní, mladí, šikovní. Držím jim palce, ať mají stále tak kreativní hlavu a nadšení v srdci :)

    OdpovědětVymazat
  2. Moc zajímaví, takoví lidi mě baví. Iri, ozvěte se mi, jak jste na tom příští týden. Zdravím!

    OdpovědětVymazat
  3. ty YP leginy jsou fakt hodne povedene, respekt! drzim palce v tom nasem rybnicku :)

    OdpovědětVymazat

Těším se vaše názory, postřehy a připomínky, které mě motivují psát dál:)